Календарно-тематичне планування з англійської мови для 2 класу за
підручником А.Несвіт “English”
(2013-2014 навчальний рік)
№
|
Тема уроку
|
Мовлен-нєві
функції
|
Засоби
вираження
|
Лексика
|
Аудіюван-ня
|
Мовлен-ня
|
Письмо
|
Читання
|
Домашнє
завдання
|
|
Тема 1: Моя сім’я і друзі
|
||||||||||
1
|
Привітання з друзями.
|
Вміти: привітатися; прощатися; представити себе / друга / подругу /
батьків; називати когось / щось; запитувати / повідомляти про вік; запитувати
/ повідомляти про місце проживання.
|
Hello! Hi!
Nice to meet you.
Good morning
|
name,
Ann, Dan, Steve, Kim, miss alison
|
Вірш “In the morning” Ex. 3 p. 5
|
Ex. 2, 4 pp. 4-5
|
|
p.4-5
ex. 1,3
|
Ex. 5 p. 5
Wb. Ex. 3 p. 5
|
|
2
|
Знайомство. Розповідь про себе.
|
What is your name? I'm..
Good evening/ afternoon/ night.
I’m from…
|
evening, night, moon, parents,
hug, числівники 1-10
|
Вірш "In the
evening"
Ex. 3 p. 7
|
Ex. 4 p. 7
|
Wb. 1, 2
p. 6
|
Ex. 2 p.6
|
Ex. 5 p. 7
Wb. Ex. 3 p. 7
|
||
3
|
Знайомство. Місце мешкання.
|
Where are you from?
Where do you live?
|
A boy, a girl,
a woman, a man, a cat, a dog,
|
"What is your name?" song
|
Ex. 3, 5 pp. 8-9
|
ex 2 p.8
dictation
|
РВ р.8-9
ex. 1,5
|
Ex. 2 p. 8
(learn)
Ex.6 p.9
Wb. Ex. 4-5 pp. 8-9
|
||
4
|
Мої друзі.
|
I am from
She is from …
He is from…
We are from…..
|
You, we, I, he, she, they,
|
Ex. 1, 2, 4, 5 p. 10-11
|
Ex. 3 p. 11
|
Wb. Ex. 3 p.10
|
Ex. 2, 4, 5 p.10-11
|
Ex. 6 p. 11
Wb. Ex. 4 p. 11
|
||
5
|
Моя сім’я.
|
How are you?
I am fine/ not well/bad.
|
A mother,
a father, a sister,
a brother,
a daughter, a son, an aunt, an
uncle
|
Ex. 2 p. 12
|
Ex. 3 p. 13
|
Ex. 4 p. 13 Wb. Ex. 1-3 pp. 11-12
|
Ex. 1, 2, 4 p. 12-13
|
Ex. 5 p. 13
Wb. Ex. 4 p. 13
|
||
6
|
Моя сім’я.
|
Have you got…?
Yes, I have No, I haven't
|
Grandparents,
a grandma,
a grandpa,
a grandson,
a granddaughter
|
Ex. 4 p. 15
|
Ex. 2 p. 14
|
Wb. Ex. 2,3 p. 14
|
Ex. 3, 5 pp. 14-15
|
Ex. 6 p. 15
Wb. Ex. 4 p. 15
|
||
7
|
Моя сім’я та друзі.
|
Have got/Has got
Is your family big? Have you got…? What is your father's name?
|
A story, young, old, a pie, to cook
|
Ex. 1, 3 p. 16
|
Ex. 4, 5 p. 17
|
Wb. 2, 3 p.16
|
Ex.1-3 p. 16
|
Ex. 6 p. 17
Wb. Ex. 4 p. 17
|
||
8
|
Розповідь про сім’ю.
|
Is he strong?
Is she kind?
What’s your dad/mum like?
|
Nice, kind, strong, weak,
handsome, pretty
|
Вірш “My family”
|
Ex. 3 p. 18
|
Wb. Ex. 2, 3 p. 18
|
Ex. 2, 5 pp. 18-19
|
Ex. 4, 6 p. 19
|
||
9
|
Узагальнення вивченого лексико-граматичного
матеріалу.
|
I am…..
She is….
He is ….
|
Лексичний матеріал, вивчений за темою
|
Вірш “We are happy”
|
Ex. 3 p. 20
Ex. 2 p. 22
|
Ex. 4 p. 21
Ex. 6 p. 23
Wb. Ex. 1-4 pp. 18-19
|
Ex. 2 p. 20
Ex. 1-4 pp. 22-23
|
Ex. 6 p.
21
Wb. 5-6 p. 20
|
||
10
|
Підсумковий урок з теми «Моя сім’я та
друзі»
|
|
Лексичний матеріал,
вивчений за темою
|
Тестові завдання
|
Ex. 7, p.23
|
|||||
Тема 2: Відпочинок та дозвілля
|
||||||||||
11
|
Мої іграшки.
|
Вміти: запитувати про
предмети; повідомляти про щось; виконувати / віддавати вказівки (команди)
|
This is…
|
A teddy bear, a toy, a kite, a
train, a ball, an
animal, a monkey, an umbrella, an elephant. Числівники 1-10
|
Вірш “My Teddy Bear”
|
Ex. 1, 2, 4 pp. 24-25
|
Wb. Ex. 1-3 pp. 21-22
|
Ex. 3, 5 pp. 24-25
|
Ex. 3 p. 24 (learn)
Ex. 6 p. 25
|
|
12
|
Ігри та розваги.
|
This is…
I see …..
I have got…
He/She has got…
|
A monster, a plane,
a robot, a lorry, a clock, a puzzle, a
mouse, a doll
|
Ex. 1, 3, 6 pp. 26-27
|
Ex. 1, 2, 4 pp. 26-27
|
Ex. 5 p. 27
Wb. Ex. 1, 2 p. 22
|
Ex. 3, 6 p. 27
|
Ex. 7 p. 27
Wb. Ex. 3 p. 23
|
||
13
|
Ігри та розваги.
|
Have you/ they
got…?
He/She has got …
We/They have got …
|
A skipping rope,
a clown ,
a computer,
a game, a ship, a puzzle.
Possessive pronouns
|
Ex. 1, 4,
6 pp. 28-29
|
Ex. 2, 3 p. 28
|
Ex. 5 p. 29 Wb. Ex. 1 p. 23
|
Ex. 2, 6 pp. 28-29
|
Ex. 7 p. 29
Wb. Ex. 2 p. 24
|
||
14
|
Моя улюблена іграшка
|
Can
you/he/she/it…?
I can/can't……
|
To fly, to drive, to ride, to cook, to talk, to cry
|
Ex. 1, 6 pp. 30-31
|
Ex. 2-4 pp. 30-31
|
Ex. 5 p. 31
Wb. Ex. 1-2 pp. 24-25
|
Ex. 6 p. 31
|
Ex. 7 p. 31
Wb. Ex. 3 p. 25
|
||
15
|
Мої захоплення. Хобі.
|
Is it…?
Are they …?
I like….
I don't like….
|
Interesting, quick,
slow, noisy, tasty, ugly, boring
|
Ex. 1, 4 pp. 32-33
|
Ex. 2, 3, 5 pp. 32-33
|
Ex. 6 p. 33
Wb. Ex. 1 p. 26
|
Ex. 4 p. 33
|
Ex. 7 p. 33
Wb. Ex. 2 p. 26
|
||
16
|
Дозвілля у вихідні.
|
Where is/are….?
Where do you …?
|
To fly a kite, to
skip, to
roller-blade, to
play on the swing
|
Ex. 1, 3, 4 pp. 34-35
|
Ex. 1-2 p. 34
|
Ex. 5 p. 35 Wb. Ex. 1 p. 27
|
Ex. 2, 5 pp. 34-35
|
Ex. 6 p. 35
Wb. Ex. 2 p. 27
|
||
17
|
Заняття спортом.
|
Do you like…..?
Does she/he like…?
I like/ don’t
like…
He/She
likes/doesn’t like ….
|
Basketball,
tennis, hockey, swimming, aerobics
|
Ex. 1, 3, 4 pp. 36-37
|
Ex. 2, 3, 5 pp. 36-37
|
Ex. 6 p. 37 Wb. ex. 1, 2 p. 28
|
Ex. 3, 4 p. 36-37
|
Ex. 7 p. 37
Wb. Ex. 3 p. 28
|
||
18
|
Вікенд: розваги.
|
Where are you/children…?
|
A village, a
garden, to play hopscotch, to play hide-and-seek, at school, in the park, in
the yard, at the Zoo, at home, at the sportsground
|
Ex. 1, 5 pp.
38-39
|
Ex. 2, 3 p. 38
|
Wb. Ex. 1, 2 p. 29
|
Ex. 1, 5 pp.
38-39
|
Ex. 7 p. 39
|
||
19
|
Узагальнення вивченого матеріалу.
|
I/we/you/they play…
He/She/It plays…
|
Лексичний матеріал,
вивчений за темою
|
|
Ex. 2, 3 p. 40
Ex. 1, 3 pp. 42-43
|
Ex. 1, 4, 5 pp.
40-41 ex. 2, 5 pp. 42-43
Wb. Ex. 1, 2 pp.
29-30
|
Ex. 1, 3 pp. 42-43
|
Ex. 6 p. 41
Wb. Ex. 3, 4 p. 30
|
||
20
|
Підсумковий урок з теми «Дозвілля»
|
|
Лексичний матеріал,
вивчений за темою
|
Тестові завдання
|
Ex. 6 p. 43
|
|||||
Тема 3: Людина. Зовнішність
|
||||||||||
21
|
Зовнішність. Вивчення лексики.
|
Вміти: описувати предмети / тварин / людей; давати
елементарну характери-тику комусь / чомусь; розпитувати про зовнішність /
|
This
is …
These
are …
|
Hair,
an eye, a nose, a mouth, a lip, a head, an ear, a cheek, a chin, right, left,
face.
|
Вірш “I’ve got two eyes…”
|
Ex.
2-4 pp. 44-45
|
Wb.
Ex. 1, 2 p. 31
|
Ex.
3, 4 pp. 44-45
|
Ex. 6
p. 45
Wb.
Ex. 3 p. 32
|
|
22
|
Моя зовнішність.
|
I spy with my eye
something…..
|
A
finger, an arm, a body, hips, a smile, a hand, a knee, a toe, a foot, feet, a
tooth, teeth.
|
Ex.
1, 3 pp. 46-47
|
Ex.
2, 4 pp. 46-47
|
Wb.
ex. 1, 2 pp. 32-33
|
Ex. 5
p. 47
|
Ex. 1
p. 47 (learn)
Ex. 6 p. 47
Wb.
Ex. 3 p. 33
|
||
23
|
Опис зовнішності людини.
|
What is…..like?
|
Curly,
fair, tall, fat, plump, straight, dark, long, wavy, slim
|
Ex.
1, 3 p. 48
|
Ex.
2, 5, 6 pp. 48-49
|
Vocabulary
dictation (parts of the body)
|
Ex. 4
p. 49
|
Ex. 7
p. 49
Wb.
Ex. 1-3 pp. 33-34
|
||
24
|
Опис зовнішності казкового героя.
|
I haven't got…..
|
To
see. to hear, to smell, to spell, to wink, to think
|
Ex.
2, 6 pp. 50-51
|
Ex.
3, 4 pp. 50-51
|
Ex. 5
p. 51
Wb.
Ex. 1, 2 p. 35
|
Ex.
2, 6 pp. 50-51
|
Ex. 7
p. 51
Wb.
Ex. 3 p. 36
|
||
25
|
Мій одяг. Опис зовнішності.
|
What colour is….?
What colour are…?
|
A
blouse, a dress, a shirt, a jacket, a skirt, a tie, trousers, jeans, socks,
shoes.
|
Ex.
1,3 p. 52
|
Ex.
2, 4, 6 pp. 52-53
|
Ex. 5
p. 53
Wb.
Ex. 1 p. 36
|
Ex.
1, 5, 7 pp. 52-53
|
Ex. 8
p. 53
Wb.
Ex. 2 p. 37
|
||
26
|
Святковий одяг.
|
Whose … is/are this/ these?
It’s/
They’re Ann’s.
|
A hat, a T-shirt, sandals, a coat, shorts,
shoes, boots, pijamas
|
Ex. 1
p. 54
|
Ex.
1-3 pp. 54-55
|
Ex. 4
p. 55
Wb.
Ex. 1, 2 p. 37
|
Ex.
2, 3 pp. 54-55
|
Ex. 5
p. 55
Wb.
Ex. 3 p. 38
|
||
27
|
Опис зовнішності.
|
What
do you wear?
|
To
wear, to have got something on, to belong, tight, wide
|
Ex. 3
p. 56
|
Ex,
1, 2, 4 pp. 56-57
|
Ex. 5
p. 57
Wb.
Ex. 1 p. 39
|
Ex.
5, 6 p. 57
|
Ex. 7
p. 57
Wb.
Ex. 2 p. 39
|
||
28
|
Зовнішність улюбленого казкового героя.
|
How
many … has/have he/she/you/they got?
What
colour…?
Can
…?
|
To
sign, to smell, to wink, to hear, to see, to jump, to swim, to think
|
Ex. 1
p. 58
|
Ex.
1, 2, 5 pp. 58-59
|
Ex. 3
p. 58
Wb.
Ex. 1, 2 p. 40
|
Ex. 4
p. 59
|
Ex. 6
p. 59
Wb. Ex.
3 p. 40
|
||
29
|
Узагальнення вивченого матеріалу.
|
|
Лексичний матеріал,
вивчений за темою
|
|
Ex.
1, 4. 1, 2, 3 pp. 60-63
|
Ex. 2, 3, 5, pp. 60-63
Wb.
1-3 p. 41
|
Ex.
1, 3 pp. 62-63
|
Ex. 6
p. 61
Ex. 3
p. 63
Wb.
Ex. 4-6 p. 42
|
||
30
|
Підсумковий урок з теми «Людина. Зовнішність»
|
|
Лексичний матеріал,
вивчений за темою
|
Тестові
завдання
|
Ex. 7 p. 61
Ex. 6 p. 63
|
|||||
31
|
Семестрове оцінювання з аудіювання, читання,письма та мовлення
|
|
|
Тестові завдання з аудіювання, читання, письма та мовлення.
|
Підготовка до інсценування
|
|||||
32
|
Інсценування казки «Теремок»
|
|
|
|
||||||
Тема 4: Природа. Пори року.
|
||||||||||
33
|
Пори року.
|
Вміти: описувати
погоду; розповідати про пори року; запитувати про погоду; давати
характери-тику порам року / погодним явищам.
|
What’s the weather like today?
It’s …
What season is it now?
It’s …
|
Warm, sunny, rainy, cloudy, hot, windy, cold, snowy, frosty, winter,
spring, summer, autumn.
|
Ex. 1, 3 p. 64
|
Ex. 2, 4, 5 p. 64-65
|
Wb. Ex. 1-3 p. 43-44
|
Ex. 3, 6 pp. 64-65
|
Ex. 7 p. 65
Wb. Ex. 4 p. 44
|
|
34
|
Пори року. Погода.
|
Do you like…?
My favourite season is ..
|
Months, favourite,
|
Ex. 1, 3, 5 pp. 66-67
|
Ex. 2, 4 pp. 66-67
|
Vocabulary dictation
Wb. Ex. 1 p. 45
|
Ex. 2, 3, 5 pp. 66-67
|
Ex. 6 p. 67
Wb. Ex. 2 p. 45
|
||
35
|
Зима. Погода взимку.
|
What’s the weather like in winter?
What do you wear in winter?
|
A fur coat, a sweater, a scarf, gloves, mittens, to skate, to ski, to
sledge, to play snowballs, to make a snowman
|
Ex. 3, 4 p. 69
|
Ex. 1, 2, 4 pp. 68-69
|
Vocabulary dictation (months)
Wb. Ex. 1, 2 p. 46
|
Ex. 2 p. 68
|
Ex. 5, 6 p. 69
Wb. Ex. 3 p. 46
|
||
36
|
Природа навесні.
|
What’s the weather like in spring?
What do you wear in spring?
|
Chilly, warm, sunny, windy, rainy, hot
|
Ex. 1, 5 p. 70-71
|
Ex. 2, 3, 4 pp. 70-71
|
Wb. 1, 2 pp. 47-48
|
Ex. 6 p. 2, 3, 5 pp. 70-71
|
Ex. 5, 6 p. 71
Wb. Ex. 3 p. 48
|
||
37
|
Світ навколо нас. Погода.
|
How old are/is …?
|
Numerals 11-20,
|
Ex. 1 p. 72
|
Ex. 2-4 pp. 72-73
|
Ex. 5 p. 73
Wb. Ex. 1, 2 pp. 48-49
|
Ex. 3 p. 72
|
Ex. 6 p. 73
Wb. Ex. 3 p. 49
|
||
38
|
Літо.
|
What season is it?
What is the weather like?
What do the people wear?
|
Colours, cube, the Sun, the sky
|
Ex. 2 p. 74
|
Ex. 1, 3 p. 74
|
Ex. 5 p. 75
Wb. Ex. 1 p. 50
|
Ex. 4 p. 74
|
Ex. 6 p. 75
Wb. Ex. 2 p. 50
|
||
39
|
Літо. Літній відпочинок.
|
This is …
|
A rock, a coast, a shell, a stone, a crab, sand, the sea
|
Ex. 1 p. 76
|
Ex. 3, 4, 5 p. 76-77
|
Ex. 6 p. 77
Wb. Ex. 1, 2 p. 51
|
Ex. 2, 3, 4 pp. 76-77
|
Ex. 7 p. 77
Wb. Ex. 3 p. 52
|
||
40
|
Осінь в Україні. погода восени.
|
What’s the weather like in autumn?
What do you wear in autumn?
|
A pear, a plum, a melon, a tomato, a watermelon
|
Ex. 1, 2 p. 78
|
Ex. 2, 3, 4, 5
pp. 78-79
|
Wb. Ex. 1, 2 p. 53
|
Ex. 2, 3 p. 78
|
Ex. 6 p. 79
|
||
41
|
Узагальнення вивченого матеріалу.
|
|
Лексичний матеріал, вивчений за темою
|
Ex. 1, 4 pp. 82-83
|
Ex. 1, 4, 5, 3,
4, 5 pp. 80-83
|
Ex. 2, 3, 2 pp. 80-82
Wb. Ex. 1, 2 pp. 53-54
|
Ex. 4 p. 83
|
Ex. 6 p. 81
Ex. 6, 7 p. 83
Wb. Ex. 3 p. 54
|
||
42
|
Підсумковий урок з теми «Природа. Пори
року»
|
|
Лексичний матеріал,
вивчений за темою
|
Тестові завдання
|
|
|||||
Тема 5: Природа. Світ тварин.
|
||||||||||
43
|
Світ тварин.
|
Вміти: розповідати /
запитувати про тварин; описувати тварин; давати характери-тику тварині.
|
Have you got…?
What colour…?
|
A dog, a puppy, a rabbit, a guinea-pig, a cat, a kitten, a hamster, a
parrot
|
Ex. 1, 3, 4, 6 pp. 84-85
|
Ex. 1, 2, 3, 5 pp. 84-85
|
Wb. Ex. 1, 2 pp. 55
|
Ex. 4, 6 pp. 84-85
|
Ex. 7 p. 85
Wb. Ex. 3 p. 56
|
|
44
|
Мій домашній улюбленець.
|
Where does your pet live?
What does it eat?
|
A cage, a dog-house, water, an aquarium, a carrot, a cabbage, fish
food, meat, corn
|
Ex. 1, 3 p. 86
|
Ex. 2, 3, 4 pp. 86-87
|
Ex. 6 p. 87
Wb. Ex. 1, 2 pp. 56-57
|
Ex. 5 p. 87
|
Ex. 6 p.87
Wb. ex. 3 p. 57
|
||
45
|
Свійські тварини. У селі.
|
Where is …?
|
A cow, a hen, a pig, a sheep-sheep, a horse, a lamb, a goose-geese
|
Ex. 1, 2, 5 pp. 88-89
|
Ex. 1, 3, 4 pp. 88-89
|
Wb. Ex. 1, 2 p. 58
|
Ex. 2, 5 pp. 88-89
|
Ex. 6 p. 89
Wb. Ex. 3 p. 59
|
||
46
|
Свійські тварини. На фермі.
|
How long …?
|
Noisy, quiet, clever, hungry, angry.
|
Ex. 1, 3, 4, 5 pp. 90-91
|
Ex. 1, 2, 5 p. 90-91
|
Ex. 6 p. 91
Wb. Ex. 1, 2 p. 59
|
Ex. 3, 4, 5 pp. 90-91
|
Ex. 7 p. 91
Wb. Ex. 3 p. 60
|
||
47
|
Світ диких тварин.
|
Where do … live?
|
The forest, the jungle, a mountain, a desert, a savanna, a penguin, a
shark, a camel, a river, snow, a lion, a
tiger, a monkey, a dolphin, a giraffe.
|
Ex. 1, 2, 5 pp. 92-93
|
Ex. 1, 3, 4 pp. 92-93
|
Ex. 6 p. 93
Wb. Ex. 1, 2 p. 61
|
Ex. 2, 5 pp. 92-93
|
Ex. 7 p. 93
Wb. Ex. 3 p. 62
|
||
48
|
Відвідування зоопарку.
|
This is…
It is (colour).
It lives…
It eats…
|
The jungle, an elephant, tree, a zebra, an animal, meat, leaf-leaves
|
Ex. 3, 4 p. 94
|
Ex. 1, 2, 3, 5, 6
pp. 94-95
|
Ex. 5 p. 95
Wb. Ex. 1, 2 pp. 62-63
|
Ex. 3, 4 p. 94
|
Ex. 7 p. 95
Wb. Ex. 3 p. 63
|
||
49
|
Похід до зоопарку.
|
Has it got…?
Have they got…?
|
A body, a tail, a head, a leg, an ear, an eye, a tooth, big, short,
round, strong, small, sharp
|
Ex. 1, 3 p. 96
|
Ex. 1, 2, 5 pp. 96-97
|
Ex. 4 p. 97
Wb. Ex. 1, 2 p. 64
|
Ex. 3, 4 pp. 96-97
|
Ex. 6 p. 97
Wb. Ex. 3 p. 64
|
||
50
|
Моя улюблена тварина.
|
Ann’s favourite animal is …
My favourite animal is..
|
Best friend
|
Ex. 2 p. 98
|
Ex. 1, 3, 4, 5 pp. 98-99
|
Ex. 4 p. 99
Wb. Ex. 1, 2 p. 65
|
Ex. 2 p. 98
|
Ex. 6 p. 99
Wb. Ex. 3 p. 66
|
||
51
|
Узагальнення вивченого матеріалу.
|
|
Лексичний матеріал, вивчений за темою
|
Ex. 1, 3 pp. 102-103
|
Ex. 2 p. 100
|
Ex. 1, 3, 4, 5 pp. 100-101
|
Ex. 2, 3 pp. 102-103
|
Ex. 6, 7 p. 101
Wb. Ex. 1-3 pp. 66-67
|
||
52
|
Підсумковий урок
з теми «Природа. Світ тварин»
|
|
Лексичний матеріал,
вивчений за темою
|
Тестові завдання
|
Ex. 4 p. 103
Wb. Ex. 4, 5 p. 68
|
|||||
Тема6: Свята та традиції.
|
||||||||||
53
|
День народження.
|
Вміти: розповідати /
розпитувати про свята; вітати зі святом; описувати дії під час святкування.
|
When is your birthday?
It’s in…
|
Months
|
Ex. 3, 4 pp. 104-105
|
Ex. 1, 2, 65 pp. 104-105
|
Ex. 6 p. 105
Wb. Ex. 1, 2 p. 69
|
Ex. 4, 7 p. 105
|
Ex. 8 p. 105
Wb. Ex. 3 p. 70
|
|
54
|
Сімейні свята.
|
Do we have…?
|
To clean the room, to bake a cake, to invite the guests, to celebrate,
to write a postcard, to buy a present, to open the presents, to congratulate,
usually
|
Ex. 1 p. 106
|
Ex. 2, 3, 4, 5 pp. 106-107
|
Ex. 6 p. 107
Wb. Ex. 1, 2 p. 71
|
Ex. 3, 5 pp. 106-107
|
Ex. 7 p. 107
Wb. Ex. 3 p. 72
|
||
55
|
Свята.
|
When does it start?
|
Birthday, New Year, Christmas, St. Valentine’s Day, Easter,
Independence Day, always, sometimes, never, every, on, in, at
|
Ex. 1 p. 108
|
Ex. 2 p. 108
|
Ex. 3, 4 p. 109
|
Ex. 2 p. 108
|
Ex. 5 p. 109
Wb. Ex. 1, 2, 3 pp. 72-73
|
||
56
|
Зимові свята.
|
How do you/they celebrate…?
|
|
Ex. 1, 3, 5 pp. 110-11
|
Ex. 2, 3, 4 pp.. 110-11
|
Wb. Ex. 1 p. 74
|
Ex. 3, 5 p. 111
|
Ex. 6 p. 11
Wb. Ex. 2 p. 74
|
||
57
|
Свято Великодня.
|
Hoe do you/they celebrate Easter?
|
The Easter Bunny, Easter eggs, the Easter basket, a paska, an Easter
greeting card, an Easter present
|
Ex. 1, 3, 6 pp. 112-113
|
Ex. 1, 2, 5 pp. 112-113
|
Ex. 4 p. 113
Wv. Ex. 1, 2 pp. 75-76
|
Ex. 4, 6 p. 113
|
Ex. 3 p. 112
Ex. 7 p. 113
Wb. Ex. 3 p. 76
|
||
58
|
Свята. День матері. День
батька.
|
Do you …?
|
To play football, to watch TV, to help to cook, to wear costumes, to
eat a cake, to swim, to get presents
|
Ex. 1, 4, 3 pp. 114-117
|
Ex. 1, 2, 3, 5, 1, 2, 4 pp. 114-117
|
Ex. 6 p. 115
Ex. 5 p. 117
Wb. Ex. 1, 2 pp. 76-77
Ex. 1, 2 p. 78
|
Ex. 4 p. 115
Ex. 3 p. 117
|
Ex. 7 p. 115
Ex. 6 p. 117
Wb. Ex. 3p. 77
Ex. 3, 4 p. 79
|
||
59
|
Шкільне свято. Узагальнення вивченого матеріалу.
|
What’s this/
What colour is it?
|
Лексичний матеріал, вивчений
за темою
|
Ex. 1 p. 118
|
Ex. 2, 3, 5 pp. 118-119
|
Ex. 4 p. 119
Ex. 3, 4, 5 pp. 120-121
|
Ex. 2 p. 120
|
Ex. 6 p. 121
Wb. Ex. 1, 2 p. 81,
Ex. 1-3 pp. 81-83
|
||
60
|
Підсумковий урок з теми «Свята та традиції»
|
|
Лексичний матеріал,
вивчений за темою
|
Тестові завдання
|
Ex. 3, 5 p. 123
Wb. Ex. 4, 5 p. 86
|
|||||
Тема 7: Школа. Шкільне приладдя.
|
||||||||||
61
|
Шкільне приладдя.
|
Вміти: давати
елементарну характерис-тику шкільним приладдям; розповідати та запитувати про
речі в класі / діяльність під час уроків / після уроків; описувати класну
кімнату.
|
Have you got…?
What colour is it?
|
A pen, a bag, a pencil, a ruler, a rubber, a desk, an album, paints, a
pencil-case, an exercise-book, a textbook, a brush
|
Ex. 1, 3, 4 pp. 124-125
|
Ex. 1, 2 p. 124
|
Ex. 5 p. 125
Wb. Ex. 1, 2 p. 84
|
Ex. 3, 4 p. 125
|
Ex. 6 p. 125
Wb. Ex. 3 p. 85
|
|
62
|
Школа. Клас.
|
Can you…?
|
A picture, a marker, a pencil-sharpener, a file, a stapler
|
Ex. 1, 3 p. 126
|
Ex. 2, 4, 5 pp. 126-127
|
Wb. Ex. 1-2 p. 85-86
|
Ex. 3, 4 pp. 126-127
|
Ex. 6 p. 127
Wb. Ex. 3 p. 86
|
||
63
|
Шкільне приладдя. Моя класна кімната.
|
How many … can you see?
|
Long, short, big small, new, old, thin, thick, next to, between, a
blackboard, a poster, a wall, a lamp, a pointer, a duster, a chair, a
bookcase
|
Ex. 1p. 128
Ex. 1, 4 p. 130-131
|
Ex. 1, 2, 3, 4, 5 pp. 128-129
Ex. 1, 2, 3, 5 pp. 130-131
|
Vocabulary dictation
Wb. Ex. 1, 2 pp. 86-87
Ex. 1, 2, 3 pp. 87-88
|
Ex. 3 p. 128
Ex. 4, 6 p. 131
|
Ex. 7 p. 131
Wb. Ex. 3 p. 87
Ex. 4 p. 88
|
||
64
|
Мої однокласники. На уроці.
|
What’s…?
Have you got …?
Do you like..?
Where …?
|
To listen to English, to speak English, to read English, to write
English, to sing in English, to play games in English, a school emblem, a
uniform
|
Ex3, 4 pp. 132-133
Ex. 1 p. 135
|
Ex. 2, 5 pp. 132-133
Ex. 2, 3 pp. 134-135
|
Ex. 6 p. 133
Ex. 4 p. 135
Wb. Ex. 1, 2 p. 89
Ex. 1, 2 pp. 90-91
|
Ex. 4 p. 133
Ex. 5 p. 135
|
Ex. 7 p. 133
Ex. 6 p. 135
Wb. Ex. 3 p. 90
Ex. 3 p. 91
|
||
65
|
Вільний час після уроків. Канікули.
|
|
To learn a poem, to draw a picture, to take photos, to go in for
sports, to listen to a CD, to watch a DVD, to do the crossword puzzle, to
tell my friend a story, to play computer games/badminton, table tennis/
football/the guitar/the piano/ on the beach, to ride a bike
|
Ex. 3 p. 137
|
Ex. 1, 2, 4 pp. 136-137
Ex. 1, 2, 3, 4 pp. 138-139
|
Wb. Ex. 1, 2 pp. 92-93
Ex. 1, 2 p. 94
|
Ex. 4 p. 137
Ex. 3 p. 138
|
Ex. 5 p. 137
Ex. 6 p. 139
Wb. Ex. 3 p. 93
Ex. 3 p. 95
|
||
66
|
Підсумковий урок з теми «Школа. Шкільне приладдя»
|
|
Лексичний матеріал,
вивчений за темою
|
Виконання завдань
Ex. 4, 5 pp. 140-141
Wb. Ex. 1, 2, 3 pp. 95-96
|
Ex. 1-5 pp. 142-143
|
|||||
67
|
Семестрове оцінювання з аудіювання,
читання,письма та мовлення
|
|
|
Тестові завдання з аудіювання, читання, письма та мовлення.
|
Підготовка до інсценування
|
|||||
68
|
Інсценування казки «Колобок»
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар